Czego uczą się dzieci, oglądając kreskówki?

27 października 2006, 14:28

Naukowcy uważają, że bohaterowie popularnych kreskówek uświadamiają dzieciom, jak się powinny zachowywać. Innymi słowy: dostarczają im wskazówek na temat norm społecznych.



Szybsze plemniki dla najładniejszych

9 lipca 2009, 10:40

Samce mogą dostosowywać prędkość i skuteczność działania swoich plemników do postrzeganej atrakcyjności samicy (Proceedings of the Royal Society B).


Motywy kobiet-terrorystek

28 lutego 2011, 11:17

Często zakłada się, że kobiety są zmuszane do udziału w grupach terrorystycznych i stanowią tylko pionki w męskiej de facto grze. To jednak nieprawda. Mia Bloom z Uniwersytetu Stanowego Pensylwanii, autorka książki pt. Sensacja: wiele twarzy kobiet-terrorystek, podkreśla, że ich motywy są o wiele bardziej złożone.


Status hormonalny nie ma wpływu na postrzeganie przez kobiety atrakcyjności męskich twarzy

7 maja 2018, 10:41

Dane od blisko 600 ochotniczek pokazują, że postrzeganie męskiej atrakcyjności nie zmienia się w zależności od poziomu hormonów.


Klapki miłości

14 lutego 2008, 11:47

Naukowcy potwierdzają: miłość jest ślepa, ślepa na inne osoby poza ukochanym czy ukochaną (Evolution and Human Behavior).


Nagradzający widok kobiecych kształtów

25 lutego 2010, 10:56

Widok kobiecych ciał o kształtach klepsydry jest dla mózgu mężczyzny tak samo nagradzający jak picie alkoholu czy zażywanie narkotyków. Badacze z Georgia Gwinnett College uważają, że ma to sens, skoro taka figura świadczy o dobrym zdrowiu i płodności właścicielki (PLoS ONE).


Bez śniadania mózg szuka kalorii

18 października 2012, 09:32

Pomijanie śniadań zmienia kaloryczną perspektywę reszty dnia. Skany mózgu 21 szczupłych ochotników wykazały bowiem, że poranne niejedzenie sprawiało, że tłuste dania i pokarmy stawały się bardziej atrakcyjne.


Konkurs, a nie randka

18 listopada 2008, 10:03

Wg naukowców, błyskawiczne randki (ang. speed dating) to zwykły konkurs piękności, a nie romantyczne spotkanie. Chodzi przede wszystkim o wygląd, nie o osobowość. Z im większej grupy ludzie wybierają partnera, tym ważniejszą rolę zaczyna odgrywać seksowny image. Choć niektórym trudno się do tego przyznać, stajemy się wtedy głównie istotami biologicznymi (Animal Behaviour).


Coraz więcej jedzenia, coraz mniejsza nagroda

4 października 2010, 09:14

Układ nagrody w mózgach osób z nadwagą staje się mniej wrażliwy, gdy zwiększa się masa ich ciała. Skłania to do pochłaniania większych porcji jedzenia i dalszego spadku reakcji na niegdyś bardziej atrakcyjny bodziec. W ten sposób błędne koło się zamyka (Journal of Neuroscience).


Atrakcyjność na obcasach

20 listopada 2014, 07:38

Mężczyźni chętniej pomagają kobietom w butach na wysokich obcasach. Wyniki badań Nicolasa Guéguena z Université de Bretagne-Sud ukazały się w piśmie Archives of Sexual Behavior.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy